Tuesday, October 1, 2019

اختلالات جنسی رایج در بین زنان و مردان از نظر روانشناس سکس تراپی در مرکز روانشناسی


در بهترین مرکز روانشناسی بهترین متخصصین بر این باور هستند که روابط جنسی ، چه در زندگی زناشویی و چه برای خود فرد تاثیرات عمیقی بر جای می گذارد . بسیاری از افرادی که
به بهترین مشاور سکس مراجعه می کنند در این تصور هستند که کژ کاری های جنسی و یا بی میلی جنسی در آنها ریشه های جسمانی داشته و معمولا نیز دست به مصرف دارو های تقویت قوای جنسی که از طریق برنامه های تلویزیونی تبلیغ می شود، می زنند . در حالی که مصرف این دارو ها شرایط را برای این افراد سخت تر کرده و مسئله را پیچیده تر می نماید . مشاور سکس تراپی در مرکزمشاوره ریشه اصلی انواع اختلالات جنسی را روانی می دانند و بر این اعتقاد است که روان افراد در زمان سلامت جنسی کارکرد بالاتر و توانا تری نسبت به زمان بروز اختلالات جنسی از خود نشان می دهد .
شایع ترین اختلال جنسی زنان و مردان از نظر بهترین روانشناس تهران
مردان :
-         اختلال نعوظ : این اختلال معمولا به عنوان بی میلی جنسی در مردان شناخته می شو . در این حالت فرد برای شروع عملکرد جنسی دچار مشکل می باشد .
-         اختلال انزال زود رس : در این حالت فرد بسیار سریع به ارگاسم رسیده و توانایی ادامه رابطه جنسی را از دست می دهد . بسیاری از زوجینی که به درمانگر جنسی مراجعه می کنند به دلیل عدم رضایت طرف مقابل از مشکلات ناشی از این اختلال در رنج هستند .
-         اختلال ارگاسم دیر رس : در این اختلال مردان برای رسیدن به ارگاسم نیاز به داشتن رابطه جنسی طولانی مدت داشته و یا باید عمل جنسی به شیوه های خاصی اتفاق بیفتد تا ارگاسم ممکن شود . مشاور جنسی معمولا این مسئله را ناشی از خودارضائی های طولانی مدت در نوجوانان و جوانان می دانند .
-         عدم مایل به رابطه جنسی : در این حالت فرد دچار مشکلات جدی برای برقراری رابطه جنسی از نظر ذهنی می باشد که باعث بروز سردی در رابطه جنسی وی با شریک زندگیش می گردد . و تفکرات این افراد نیازمند درمان جنسی با کمک متخصص سکس تراپی می باشد .
زنان :
-         اختلال کمبود میل جنسی : متاسفانه مشاور سکس تراپی در کلینیک های مشاوره دریافته اند با توجه با سنتی بودن فرهنگ کشورمان در بسیاری از خانواده ها ، عمل جنسی را برای فرزندان  خود عملی شرم آور و گناه تعریف می کنند ، در حالی که ایجاد رابطه جنسی در زمان مناسب و در زندگی زناشویی و میل به آن از طبیعی ترین اعمال می باشد .
-         اختلال هراس از رابطه جنسی : افرادی که از این اختلال رنج می برند دچار استرس  اضطراب شدیدی در زمان رابطه جنسی هستند که باعث می شود با جمع شدن عضلات زیر شکم و ران ، وقع رابطه جنسی ممکن نگردد . سکس تراپی این اختلال را واژینیسم می نامند که فرد توانایی بر قراری رابطه جنسی را در آن ندارد .
-         افسردگی پس از آمیزش : برخی از زنان پس از رابطه جنسی دچار احساس غم و اندوه فراوان گشته و دچار افسردگی پس از آمیز می باشند . روانشناس خانواده ، زنانی را که احساس ارزشمندی کمتری در رابطه زناشویی خود تجربه می کنند را بیشتر مستعد این نوع اختلال می دانند .
آیا در مشاوره قبل از ازدواج درباره مسائل جنسی گفتگو می شود ؟
روانشناس پیش از ازدواج در بهترین کلینیک های روانشناسی به بخش های مختلفی از روان افراد ، خواسته ها و تمایلات آنها توجه می کند . تست های روانشناسی پیش از ازدواج این امکان را به مشاور قبل ازدواج می دهد تا با بررسی ویژگی دقیق شخصیتی افراد به تمایلات جنسی آنها نیز پی ببرد . صحبت کردن درباره تمایلات جنسی یکی از راه هایی می باشد که روانشناس پیش از ازدواج در جلسه مشاوره به آن می پردازد زیرا شفافیت در همه موارد از اصلی ترین مسائلی می باشد که در زندگی مشترک وجود دارد .
عدم شفافیت درباره تمایلات و یا مشکلاتی که افراد در مسائل جنسی خود دارد باعث می شود تا آنها در طولانی مدت دچار مشکلات جدی در زندگی مشترک گردند . بسیاری از افرادی که به مشاوره طلاق انتخاب نو مراجعه می کنند ، عنوان می دارند که پیش از ازدواج چیزی در رابطه با مشکلات جنسی نمی دانسته اند . و این در حالتی می باشد که افراد چه در دوره نوجوانی و چه در جوانی و قبل از ازدواج مشکلات جنسی خود را از همه پنهان کرده بودند .
تاثیرات رابطه جنسی در خیانت
با توجه به پر رنگ بودن اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی اما بسیاری از افراد مشاوره خیانت انتخاب نو مشاوره سکس تراپی را قبول نداشته و از درمان اختلالات جنسی خود سر باز می زنند . در بسیاری موارد سردی یکی از زوجین باعث می گردد تا طرف مقابل به دلیل عدم رفع تمایلات جنسی دست به خیانت و به رفع نیاز جنسی خود زند . اما در مواردی هم روانشناس خیانت در کلینیک روانشناسی ، دگر خواهی و تنوع طلبی را دلیل خیانت افراد دانسته و بروز خیانت را ناشی از عدم کنترل فرد برای رفع نیاز خود با یک نفر می داند .
به صورت کلی بسیاری از خیانت ها به دلیل مسائل جنسی اتفاق می افتد و این مسئله به شکل شایعی در مردان بیشتر دیده می شود . بسیاری از آنها به متخصص روانشناس عنوان می دارند که از رابطه خانوادگی خود احساس رضایت دارند ، اما میل به رابطه با دیگر افراد نیز آنها را بر می دارد که روابطی هر چند سطحی برقرار نموده و این نیاز خود را ارضاء نمایند .
نویسنده : غزاله البهشتی
تلفن تماس انتخاب نو: 02122593216

No comments:

Post a Comment

مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در اثر کرونا

ویروس کرونا آسب های سلامتی ، اجتماعی و روانی زیادی از خود بر جای می گذارد که عدم رسیدگی به آنها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند .