Wednesday, October 30, 2019

برای رهایی از خیانت بهترین مشاور روانشناس تهران چه راه کاری را توصیه می کند ؟

پیمان شکنی در زندگی مشترک یکی از آسیب رسان ترین مسائلی می باشد که زندگی مشترک زوجین را مورد تهدید قرار می دهد .

پیمان شکنی در زندگی مشترک یکی از آسیب رسان ترین مسائلی می باشد که زندگی مشترک زوجین را مورد تهدید قرار می دهد . افرادی که در زندگی مشترک خیانت می کنند و یا خیانت می بینند دچار فشار های روحی و روانی شدیدی می گردند که نیاز است برای رهایی از آن به مراکز مشاوره روانشناسی مراجعه نموده و به شکل تخصصی به آن بپردازند . برای آن که افراد مسیر صحیح درمان را در فرایند پیمان شکنی پیش برند نیاز است تا علت وقوع خیانت را یافته و آن را بررسی نمایند ، مراحل مختلف درمان خیانت و بازسازی زندگی مشترک شامل تلاش دو طرفه از سمت فرد خیانت دیده و فرد خیانت کننده می باشد . دکتر روانشناس تلاش می کند تا به افراد کمک کند تا این مسیر را به شکل صحیح طی نموده و آن را طی نمایند .
شایع ترین دلایل خیانت زنان
1-    از شایع ترین دلایل خیانت زنان می توان به عدم توجه مرد به همسر و رفع نیاز های عاطفی وی اشاره نمود . بسیاری از زنانی که در کلینیک های مشاوره به خیانت خود معترف هستند عنوان می دارند که مورد بی توجهی و عدم علاقه از سوی همسر خود هستند . این زنان نه به شکل موقت بلکه به صورت دائمی از سمت همسر خود مورد بی مهری قرار می گیرند و کم کم به سمت افراد دیگر برای رفع خلاء خود کشیده می شوند .
2-    بهترین مشاورروانشناس تهران از جدی ترین دلایل دیگر در خیانت زنان را عدم تامین مالی افراد به اندازه کافی می دانند . این زنان معمولا منابع مالی مناسبی برای علایق خود در اختیار نداشته و تمایل دارند تا منبع مالی مناسبی بیابند تا آنها را برای رفع نیازشان یاری دهد .
3-    احساس بی ارزشی در زندگی مشترک یکی دیگر از دلایل خیانت در زندگی مشترک به شمار می رود . زنانی که احساس می کنند در زندگی مشترک خود و نزد فرزندان جدی گرفته نمی شوند برای مقابله با این احساس بی ارزشی معمولا به کسی پناه می برند که آنها را از نظر روانی تامین کند . در زوج درمانی توجه مناسب به احساسات و حس ارزشمندی از اساسی ترین موضوعاتی می باشد که روانشناس به آن توجه می کند .
شایع ترین دلایل خیانت مردان
1-    از اصلی ترین دلایل خیانت مردان می توان به کم توجهی و یا نبود توجه کافی به عنوان یک مرد و تکیه گاه زندگی ، اشاره نمود . زنانی که ترجیح می دهند همچنان در مسائل خود با خانواده خود مشورت نمایند و احساس قدرت را از شریک زندگی خود می گیرند ، همسر خود را به سمت خیانت سوق خواهند داد زیرا مردان نیاز دارند تا اولویت همسرشان بوده و آنها را به خود وابسته احساس کنند .
2-    عدم وجود روابط جنسی مناسب و مثبت از دیگر دلایل بروز خیانت در مردان است . سکستراپ اختلالات جنسی را در مردان بیشتر از زنان ارزیابی می کنند و به همان نسبت نیز میزان اهمیت کیفیت رابطه جنسی برای مردان بیشتر است . زنان در رابطه جنسی به دنبال رابطه ای عاطفی هستند در حالی که رابطه جنسی برای مردان نوعی آرامش روحی را به ارمغان می آورد . روانشناس سکس تراپی صحبت کردن درباره مسائل زناشویی را برای زوجین ضروری می داند تا افراد بتوانند نسبت به علایق یکدیگر آگاهی یابند .
3-    یکی دیگر از دلایلی که مردان را به سمت خیانت سوق می دهد تحقیر شدن از سمت همسر می باشد . مردان معمولا دوست ندارند تا عیب و ایرادات آنها دائما گفته شود و زنانی که همسر خود را مورد تحقیر قرار می دهند باعث ایجاد پرخاشگری و عصبانیت در شوهر خود می شوند . این که آنها به اندازه کافی خوب نیستند تا زمانی که به شکل دوستانه و کم عنوان شود باعث واکنش نمی گردد اما چنانچه زنان این کار را به شدت انجام دهند ، مرد تمایل پیدا می کند تا به سراغ فردی رود که احساس ارزشمندی را در آنجا بیدار کند .
رفتار های رایجی که افراد در زمان خیانت از خود بروز می دهند چیست ؟
-         احساس خشم ، افسردگی و استرس را تجربه می کنند .
-         درباره ارزش و جذابیت خود دچار شک می گردند
-         فرد احساسات خود را گم کرده و هر لحظه حالتی را تجربه می کند که ساعتی بعد برای وی نا آشنا است .
-         احساس شرمساری و گناه فرد را فرا می گیرد .
رفتار هایی که افراد خیانت دیده بهتر است انجام ندهند
در مشاوره خیانت به افراد توصیه می شود تا به دلیل فشار های روانی خیانت ، فرد دست به تصمیم گیری نزده و با نزدیکان خود مسئله را مطرح ننماید زیرا بیان احساسات و خیانتی که اتفاق افتاده چنانچه بعدا برای وی قابل گذشت باشد ، دیدگاه اطرافیان را نسبت به همسر وی بسیار تغییر داده و دیگر نمی توان توقع جایگاهی که در گذشته داشته است را ، داشته باشد . مراجعه به مرکز مشاوره برای بررسی خیانت و راه های مقابله و درمان آن بهترین انتخابی می باشد که افراد در این گونه موارد می توانند داشته باشند .
آشفتگی و جدایی فیزیکی می تواند حال فرد خیانت دیده را بدتر نماید زیرا وی در ذهن خود دائما صحنه های خیانت را بازسازی کرده و چه بسا دست به بزرگ نمایی زند . به دنبال توضیح مناسب گشتن و یا تصمیم به انتقام نیز می تواند از راه هایی باشد که بسیاری از افراد تصمیم می گیرند تا در مواجه با خیانت در پیش بگیرند در حالی که بهترین مشاور خیانت این راه ها را بی فایده و گاهی به شدت آسیب رسان می دانند .
نویسنده : غزاله البهشتی
تلفن : 22642681 - 22607317
آدرس : قیطریه - بلوار کاوه جنوبی - نرسیده به دولت - نبش کوچه اخلاقی غربی - پلاک 29 - طبقه 3
    

No comments:

Post a Comment

مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در اثر کرونا

ویروس کرونا آسب های سلامتی ، اجتماعی و روانی زیادی از خود بر جای می گذارد که عدم رسیدگی به آنها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند .