Sunday, September 8, 2019

راهنمایی مشاور خیانت برای پیش از جدایی در مرکز مشاوره روانشناسی


روانشناس خوب ، خیانت در زندگی زناشویی را یکی از عوامل مهم برای تصمیم به طلاق در ایران می دانند . خیانت بحرانی آسیب رسان می باشد که آسیب هایی جدی به خانواده وارد می نماید . مشاوره خیانت زناشویی برای آن که افراد به شکل آنی و سریع واکنش نشان ندهند می تواند بسیار مناسب باشد زیرا گاهی افراد در طی فشاری که
بر آنها وارد می شود برخوردی می نمایند که پس از آرامتر شدن شرایط نسبت به آن احساس پشیمانی می نمایند . مشاور خیانت در مرکز مشاوره روانشناسی با انجام تکنیک های روانشناسی شرایط را برای فرد آرام نموده و به وی کمک می کند تا برخورد مناسبی با بحران به وجود آمده داشته باشد .
عوارض روحی و روانی خیانت از نظر بهترین روانشناس خیانت
بهترین روانشناس تهران ، عوارض خیانت را تنها شامل حال کسی که خیانت دیده نمی داند بلکه فردی هم که خیانت نموده آسیب های جدی از این تصمیم ناهشیارانه خود خواهد دید که یکی از آنها می تواند بر هم خوردن زندگی خانوادگی فرد باشد . در کلینیک های روانشناسی ، روانشناس خیانت مشاهده می کنند که معمولا زنان به دلیل روح لطیف تری که دارند بیش از مردان آسیب می بینند و واکنش های غیر طبیعی بیشتری نیز از خود بروز می دهند . برخی از عوارض خیانت عبارتند از :
-         شوک شدن : متخصصروانشناس خانواده مشاهده می نماید برخی از افرادی که به دلیل خیانت به کلینیک مشاوره مراجعه می کنند چنان دچار شوک روانی شده اند که به هیچ عنوان پذیرش این اتفاق را ندارند و به بهانه های مختلف آن را انکار کرده و غیر ممکن می دانند. این افراد برای خود دلایل زیادی آورده تا دکتر مشاور را متقاعد کنند که اشتباه می کنند .
-         خشم : اولین واکنشی که افراد پس از پذیرش خیانت از خود بروز می دهند خشم و عصبانیت می باشد . فریاد زدن ، شکستن و حتی گاهی سکوت های طولانی شیوه های بروز خشم این افراد از نظر مشاور خیانت خوب می باشد . این افراد معمولا به دلیل فشار روانی که دارند کنترلی بر خشم و عصبانیت خود ندارند و گاهی دست به آبرو ریزی ها و رفتار های عجیبی می زنند .
-         افسردگی شدید : مرحله بعدی که افراد پس از خشم معمولا تجربه می کنند افسردگی شدید می باشد به نحوی که در نحوه زندگی و بر خورد آنها نیز تاثیر می گذارد . متخصص روانشناس خیانت کاهش اعتماد به نفس و بدبینی در این افراد را بسیار شایع می داند و در کلینیک مشاوره انتخاب نو درمان افسردگی برای این افراد در نظر گرفته می شود تا با کاهش میزان فشار روانی در فرد از حاد شدن شرایط وی جلوگیری کنند.
افرادی که خیانت می کنند معمولا رفتاری مانند عذاب روحی و افسردگی را از خود بروز می دهند . این افراد معمولا دست به خود تخریبی زنده و گاهی تا خودکشی نیز پیش می روند ، متاسفانه عوارض روحی و روانی خیانت در کلینیک های مشاوره بیشتر در زنانی که خیانت کرده اند دیده می شود تا مردان . میزان شدت فشار روانی زمانی که رابطه جنسی نیز بین افراد بر قرار شده باشد شدت یافته و گاهی باعث افشا گری خود فرد می شود .
انواع خیانت در زندگی زناشویی چیست ؟
خیانت فکری : در این شکل خیانت ، فرد همواره در حال مقایسه کردن همسر خود با کسی می باشد که تمایل داشته با او ازدواج کند . در این حالت بی توجهی و کم محلی اتفاق افتاده و فرد نسبت به زندگی مشترک خود بسیار سرد عمل می کند .
خیانت جسمی : در این حالت فرد تمایل به برقراری ارتباط با جنسی با افراد دیگری به جز همسر خود را نیز دارد . در بسیاری از موارد افرادی که برای بهترین مشاوره خیانت مراجعه می کنند ، دکتر مشاور خیانت پی به تنوع طلبی فرد و وجود اختلال شخصیتی در وی می برد که باعث می شود فرد به داشتن روابط جنسی با یک نفر قانع نباشد . در مراکز مشاوره این افراد بیان می کنند با وجود عشق و علاقه به همسر خود باز هم به داشتن رابطه جنسی با دیگران تمایل دارند زیرا در آن شرایط مجبور به حفظ باید ها و نباید ها دیگر نیستند و در برخی موارد این افراد دچار نوعی سادومازوخیسم می باشند  . مشاوره سکس تراپی برای این افراد می تواند راه حل مناسبی بوده تا به رفع مشکل جنسی خود بپردازند.
خیانت عاطفی : مشاور روانشناس خیانت این شرایط را بیشتر در زوجینی می بیند که با وجود آن که رابطه ای عادی با یکدیگر داشته و رفتاری مناسب با هم دارند اما توانایی ارضاء نیاز های یکدیگر را از لحاظ عاطفی نداشته و این کمبود زن و مرد را به سمت داشتن رابطه با فردی دیگر که وی را از لحاظ عاطفی تامین نماید سوق می دهد . این افراد معمولا وقتی برای مشاوره قبل طلاق مراجعه می کنند نمی توانند دلیل موجهی برای این بی علاقگی خود بیابند .
خیانت مالی : این نوع خیانت بیشتر در زنان شایع می باشد . در خیانت مالی فرد درباره شرایط مالی خود دروغ می گوید و طرف مقابل را در بی خبری از شرایط خود می گذارد . علت بیشتر خیانت های مالی ترس از آینده می باشد و بیشتر افرادی که این عمل را انجام می دهند با احساس عدم امنیت دست به گریبان هستند .
نویسنده : غزاله البهشتی

No comments:

Post a Comment

مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در اثر کرونا

ویروس کرونا آسب های سلامتی ، اجتماعی و روانی زیادی از خود بر جای می گذارد که عدم رسیدگی به آنها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند .