Sunday, September 1, 2019

مناسب ترین زمان برای مراجعه به سکس تراپی در کلینیک مشاوره چه زمانی می باشد ؟


سکس تراپی یکی از مشاوره هایی می باشد که افراد به دلیل بروز مشکلات جنسی و اختلالات جنسی می توانند به آن مراجعه نمایند . برخی از افراد برای بیان مشکلات جنسی خود دچار خجالت هستند از همین جهت در بهترین مراکز مشاوره برای مشاوره سکس تراپی از مشاور سکس تراپی خانم و مشاور سکس تراپی آقا به صورت یکسان استفاده می شود تا
افراد بر اساس احساس آرامش خود از مشاور سکس استفاده نمایند . بسیاری از افرادی که تازه ازدواج نموده اند به دلیل نا آگاهی از بسیاری از مسائل جنسی دچار مشکلاتی می گردند که روانشناس سکس تراپی می تواند کاربرد خوبی برای آنها داشته باشد .
اهمیت روابط جنسی در زندگی زناشویی تا به آنجا می باشد که نیمی از طلاق هایی که اتفاق می افتد به دلیل سرد مزاجی و اختلالات جنسی است مشاوره طلاق زمانی که به بررسی مشکلاتی که افراد به آن دلیل تصمیم به جدایی از یکدیگر گرفته اند ، می پردازد از زوجین می خواهد تا حتما از سکس تراپیست استفاده کرده و شانس مجددی به زندگی زناشویی خود دهند زیرا مشاوره جنسی در واقع حل کننده بسیاری از مشکلات می باشد که افراد خود نیز نسبت به آن آگاهی ندارند .
مشاوره جنسی برای چه کسانی ضروری می باشد ؟
-         افرادی که به دلایل متعدد مانند ازدواج مجدد وارده ارتباط دیگری گشته اند ولی هنوز احساس می کنند نسبت به رابطه پیشین خود احساس داشته و اغلب به آن فکر می کنند پیش از آن که با همسر خود دچار طلاق عاطفی شوند بهتر است از دکتر سکس تراپی در مرکز روانشناسی یاری جویند . مشاوره خیانت در بسیاری از موارد علت خیانت در افراد را این دلیل می داند که به خاطر نا آگاهی در فرد ایجاد می گردد .
-         افرادی که به صورت دائمی دچار خود ارضائی هستند و این عمل به شکل افراطی در آنها وجود دارد نیاز قطعی به مراجعه نزد سکس تراپ حرفه ای در کلینیک مشاوره خواهند داشت زیرا خودارضائی در زنان و مردان عوارض شدید جسمی و روانی را پی خواهد داشت که می تواند زندگی طبیعی فرد را تحت تاثیر قرار داده و آن را مختل نماید .
-         وجود ابهام در هویت جنسی یکی دیگر از مواردی می باشد که باید برای آن حتما به بهترین مرکزمشاوره مراجعه نمود . افرادی که نسبت به هویت جنسی خود دچار ابهام هستند نیاز به درمان سکس تراپی داشته تا بر این احساس سر خوردگی و آشفتگی خود سامان دهند . بسیاری از این افراد با وارد شدن به زندگی مشترک باعث صدمات شدیدی به شریک زندگی خود شده و آنها را دچار سرخوردگی می نمایند .
چه مواردی نیاز به مراجعه به بهترین مشاور سکس تراپی دارد ؟
1-    کاهش میل جنسی : استرس و فشار کاری از مهمترین دلایلی می باشد که باعث می شود افراد دچار کاهش میل جنسی از نظر فیزیولوژیکی گردند . متخصص مشاور سکس تراپی دلایل متعدد روانی را نیز باعث کاهش میل جنسی می داند از نمونه این دلایل می توان به مواردی چون : کاهش علاقه ، عدم جذابیت جنسی طرف مقابل ، طلاق عاطفی و مواردی از این دست اشاره نمود .
2-    زود انزالی یا دیر انزالی : از مشکلات دیگری که اختلالات و فشار روانی بر روابط جنسی می تواند داشته باشد دیر انزالی یا زود انزالی است . بهترین مشاور سکس تراپیست مسائل فرهنگی را مهمترین دلیل تغییرات فرد در انزال می دانند . فردی که از کودکی رابطه جنسی را ممنوعه پنداشته و در طول زندگی آن را گناه پنداشته در رابطه جنسی خود دچار رنج و احساس فشار فراوانی می شود که می تواند دیر انزالی یا زود انزالی را برای پایان دادن به رابطه در بر داشته باشد .
3-    انحرافات جنسی : افرادی که دچار سادیسم جنسی یا مازوخیسم جنسی هستند از نظر روانی دچار آسیب هایی در گذشته خود می باشند که این افراد را برای ایجاد هیجانات مجبور به انجام اعمال غیر متعارف جنسی می نماید . دکتر سکس تراپیست معمولا در گذشته این افراد سابقه خیانت و یا تجاوز را مشاهده می کند و این افراد معمولا قربانیان کودکی خود هستند .
تاثیرات الکل و مواد مخدر بر روابط جنسی
مشاور روانشناس سکس تراپی در کلینیک روانشناسی بر این باور هستند که الکل و مواد مخدر قادر است زندگی جنسی افراد را نابود نماید . مسترز و جانسون از دانشمندان و محققان برجسته در زمینه سکس تراپی بودند . بر طی تحقیقاتی که انجام شد مشاهده شد افرادی که دچار مصرف بی رویه الکل هستند نه تنها دچار بی میلی و کاهش تمایلات جنسی می گردند بلکه اختلالات نعوظ نیز در این افراد به شدت دیده می شود.
نویسنده : غزاله البهشتی

No comments:

Post a Comment

مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در اثر کرونا

ویروس کرونا آسب های سلامتی ، اجتماعی و روانی زیادی از خود بر جای می گذارد که عدم رسیدگی به آنها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند .