Sunday, August 18, 2019

آیا مشاوره تلفنی برای مشاوره خانواده کاربرد و تاثیر مشاوره حضوری را دارد ؟


مشاوره تلفنی از خدمات بسیار کاربردی می باشد که امروزه در بهترین مراکز مشاوره ارائه می شود . بسیاری از افراد به دلایل گوناگون همچون ، دوری مسیر ، عدم توانایی حرکتی و مشغله ، توانایی مراجعه به مرکز مشاوره را ندارند . مشاوره تلفنی توانسته نیاز این افراد به مشاوره را به خوبی پوشش داده و با همراهی مناسب به آنها کمک کند . مشاوره تلفنی به صورت های گوناگونی در کلینیک های روانشناسی تهران ارائه می گردد . که برای اطلاعات بیشتر درباره آن توضیحاتی ارائه می دهیم تا
کاربران با توجه به نیاز خود از آن استفاده نمایند .
-         مشاوره تلفنی با خط ثابت : مخابرات این امکان را برای مراکز روانشناسی فراهم آورده تا افراد با تلفن کردن به شماره ای خاص که خط ارتباطی با مشاور روانشناس مورد نظر می باشد بتوانند بدون پرداخت هزینه مشاوره به صورت جداگانه ، با روانشناس صحبت نمایند . هزینه یک جلسه مشاوره بر روی قبض تلفن محاسبه شده و در آخر ماه ، کسر می گردد .
-         مشاوره تلفنی با اینترنت : مشاوره اینترنتی یا مشاوره تصویری امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده . گسترش شبکه های اجتماعی این کمک را به افراد می نماید تا به صورت تصویری با دکتر روانشناس ارتباط داشته و از درمان های روانشناسی استفاده کنند . کلینیک مشاوره انتخاب نو مشاوره پیش از ازدواج را در زمانی که زوجین دور از یکدیگر هستند و نیاز به روانشناس مشاوره دارند را به این روش بسیار توصیه می نماید زیرا هر دو نفر می توانند با بر قراری ارتباط تصویری با متخصص روانشناس از خدمات یکسان بهره برند . مشاوره با واتس آپ و مشاوره با ایمو در این بین طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است .
-         مشاوره تلفنی در کلینیک مشاوره : این روش ساده ترین روش برای مشاوره تلفنی خوب می باشد که در آن افراد می توانند با یافتن یک کلینیک مشاوره معتبر با آن مرکز تماس حاصل نموده و همچون مراجعه حضوری از متخصص روانشناس مورد نظر وقت مشاوره گرفته و در زمان مقرر با روانشناس تماس بگیرند .
مشاوره تلفنی خانواده چگونه است ؟
معمولا برای مشاوره خانواده به افراد پیشنهاد می شود تا به صورت حضوری در مراکز مشاوره خانواده ویا کلینیک مشاوره خوب حضور پیدا کنند زیرا بهترین مشاوره خانواده به صورت جلسات گروهی که شامل زوجین و فرزندان است تشکیل می گردد . در این جلسات مشاور خانواده بر اساس نیاز خانواده و رده سنی هر فرد تمرینات و برنامه هایی را برای فرد در نظر می گیرد که افراد خانواده با انجام آن می توانند در مسیر مناسب درمانی قرار گیرد . روانشناس خانواده به موارد زیادی در خانواده رسیدگی می نماید که بخشی از آنها را در این مطلب ارائه می دهیم :
1-    رفع مشکلات زوجین : روابط زوجین با یکدیگر یکی از عوامل اصلی هدف گذاری ها در زندگی خانوادگی می باشد . برای مشکلاتی همچون : طلاق عاطفی ، عدم تفاهم ، اختلالات جنسی و عدم رابطه مناسب بهتر است زوجین از بهترین مشاور خانواده استفاده نمایند تا با کاهش تنش های خانوادگی از میزان فشار خانواده بکاهند . به عنوان مثال زوجی که دچار طلاق عاطفی شده باشد ، از میزان مسئولیت پذیری شان در خانواده کاسته می شود . آسیب های جدی این مسئله را نه تنها خود بلکه کودکان خانواده نیز می بینند .
2-    بحران های رفتاری کودک یا نوجوان : در مواردی نوجوانان در زمان بلوغ و یا به دلیل روابط نا سالم با همسالان خود دچار مشکلات جدی همچون اعتیاد و یا روابط اشتباه با جنس مخالف می گردند . معمولا در زمان بلوغ رفتار های خشونت آمیز و دوری کردن از والدین برای نوجوان طبیعی می باشد . اما در مواردی مشکلات نوجوان همه افراد خانواده را در گیر می نماید که در این حالت استفاده از بهترین روانشناس خانواده ، انتخابی عاقلانه می باشد . گاهی دکتر روانشناس خانواده تشخیص می دهد که نیاز است نوجوان را به مشاور نوجوان در کلینیک مشاوره ارجاع دهد .
حال با توضیحاتی که به صورت خلاصه ارائه کردیم افراد می توانند تشخیص دهند آیا با مشاوره خانواده تلفنی می توانند نیاز خود به مشاور را بر طرف کنند یا نه . این که مشاور خانواده تلفنی خوب می تواند به اندازه مشاوره حضوری تاثیر داشته باشد یا نه بستگی مستقیم به نیاز مراجع و احساسی که او در رابطه با بر قراری ارتباط با مشاور خوب خانواده دارد ، خواهد داشت . خود متخصصین روانشناس خانواده کیفیت مشاوره تخصصی خانواده به صورت حضوری را با مشاوره تلفنی برابر می دانند مگر در مواردی که افراد از مشکلات حاد و اختلالات روانی یا بیماری روانی  همچون اسکیزوفرنیا رنج برند که نیاز به ملاقات حضوری باشد .
نویسنده : غزاله البهشتی
تلفن : 22607317
       22593216
مشاوره تلفنی : 9099071646

No comments:

Post a Comment

مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در اثر کرونا

ویروس کرونا آسب های سلامتی ، اجتماعی و روانی زیادی از خود بر جای می گذارد که عدم رسیدگی به آنها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند .