Tuesday, August 13, 2019

درمان اختلال شب ادراری در کودکان زیر نظر بهترین مشاور کودک در مرکز روانشناسی


مشاوره کودک خوب  شب ادراری در کودکان را  یکی از دلایل وجود فشار های روانی و عدم سلامت روان در کودک می داند . عدم توانای در کنترل ادرار در کودکان معمولا در دوره نوزادی طبیعی و بهترین مشاور کودک آن را پس از
5 سالگی وقتی به صورت مستمر و ادامه دار اتفاق می افتد غیر طبیعی می دانند. مرکز روانشناسی  یکی از بهترین مراکز مشاوره شمال تهران می باشد که در زمینه مشاوره کودک به صورت بسیار تخصصی عمل نموده و از بهترین مشاوران برای مشاوره کودک خوب مدد جسته است . افرادی که به این مرکز مشاوره مراجعه می کنند می توانند مطمئن باشند که روانشناس کودک این مرکز به شکل تخصصی مشکلات کودک را مورد ارزیابی قرار می دهد و بسیار تخصصی عمل می نمایند.
بهترین مشاور کودک شب ادراری در کودکان را در دو بخش تقسیم بندی می نمایند . بخش اول که به شب ادراری اولیه معروف می باشد ، کودک از زمان نوزادی در شب ادرار می نماید و این عمل به صورت مستمر ادامه دارد . شب ادراری ثانویه از نظر بهترین مشاور کودکان زمانی ایجاد می شود که کودک از ابتدا دچار آن نیست و پس از چند سال به آن دچار می گردد. کودکانی که دچار شب ادراری ثانویه هستند معمولا تا 10 سالگی درمان می گردند و نیاز به توجه بیشتری توسط والدین خواهد داشت .
علل بروز اختلال شب ادراری از نظر متخصص روانشناس کودک در کلینیک مشاوره
-         دلایل جسمانی : از مهمترین دلایلی که متخصص مشاور کودک برای ایجاد شب ادراری در کودک می دانند عدم تکامل مرکز تخلیه کنترل ادرار در مغز می باشد . این بخش معمولا تا ده سالگی به تکامل می رسد و چنانچه این اتفاق واقع نشود مسئله می تواند به شکل ارثی و دائمی باشد . کودکانی که والدین شان دچار شب ادراری بوده اند احتمال بیشتری دارد که دچار شب ادراری ارثی باشند .  
-         دلایل روانی : یکی دیگر از دلایل شایع برای بروز شب ادراری در کودکان مسائل روحی و روانی در کودک می باشد . کاهش توجه والدین به کودک در زمان به دنیا آمدن فرزند جدید ، دعوا و کتک زدن کودک می تواند باعث به هم ریختگی روحی و بروز شب ادراری در کودکان شود . در مواردی دیده شده والدینی که برای درمان شب ادراری در کودک مراجعه می کنند خود چنانچه دچار درگیری و تنش هستند که روانشناس کودک انتخاب نو زوج درمانی را به آنها پیشنهاد می دهد زیرا با رسیدگی به وضعیت والدین و ایجاد آرامش در خانه مشکل کودک نیز بر طرف می گردد.
-         دلایل محیطی : مشکلات ارتباطی در کودک و عدم تعامل کودک با محیط مدرسه و همسالان از دیگر مسائلی می باشد که می تواند باعث شب ادراری در کودک گردد . کودکانی که در محیط مدرسه دچار عدم توانایی در بر قراری ارتباط هستند و به گونه ای از روابط خارج از منزل وحشت دارند باید حتما تحت نظارت بهترین مشاور کودک در کلینیک مشاوره قرار گرفته تا آرامش را تجربه نمایند .
بهترین روانشناس کودک چه پیشنهاداتی برای درمان شب ادراری در کودک ارائه می دهد ؟
1-    منتظر بمانید :
بهترین متخصص روانشناس کودک درمان شب ادراری در کودک را پس از 7 سالگی بسیار متحمل می دانند از این جهت به والدینی که برای درمان کودک خود به مرکزمشاوره مراجعه می کنند پیشنهاد می شود تا آرامش خود را حفظ نموده و بدون استرس صبور باشند و چنانچه این مسئله بیش از این ادامه داشت با روانشناس کودک و نوجوان انتخاب نو ، مشاوره ای انجام دهند .
2-    استرس را کاهش دهید :
روانشناس کودک خوب به والدینی که کودک شان دچار شب ادراری می باشد پیشنهاد می کند تا در رفتار خود با کودک بسیار محتاط عمل نمایند . افزایش استرس در کودک باعث افزایش فشار روانی کودک و افزایش شب ادراری می گردد . بهترین مشاوران کودک در کلینیک روانشناسی کودکان استرس را دشمن اصلی عدم درمان کودک می دانند .
3-    تنبیه ممنوع :
در مواردی دیده شده والدین برای حل مشکل کودک خود دست به رفتار های نامناسبی همچون تنبیه و تحقیر کودک می زنند . این واکنش ها نه تنها مشکل کودک را درمان نمی کند بلکه باعث افت عزت نفس در کودک نیز می گردد و کودک در آینده با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد که حس کمبود و شرم از خود را به همراه خواهد داشت .
4-    حمایت کردن :
مشاوره والدین بر حمایت همه جانبه کودک بسیار تاکید دارد . همراهی و حمایت والدین می تواند باعث تشویق کودک برای کنترل شرایط خود و تلاش برای آن شود .
5-    تشویق کودک :
مشاور خوب کودک در بهترین مرکز مشاوره به والدین پیشنهاد می دهند تا برای پیشرفت کودک در وضعیت خود حتی اگر یک با در هفته جای خواب کودک خشک بود او را مورد تشویق فراوان قرار دهند و در رفتار با کودک ملاطفت بسیاری از خود نشان دهند .
6-    آموزش دادن :
بهترین متخصص روانشناس کودک به والدین پیشنهاد می کند تا از آموزش کودک به شکل عملی برای جلوگیری از شب ادراری کودک استفاده کنند . عدم استفاده از مایعات در شب و آگاه کردن کودک که به دلیل عدم مصرف مایعات می باشد که صبح جایش خشک است و یا استفاده از نشانه زنگ دار برای بیدار کردن کودک در زمانی که کمترین میزان خیسی را دارد می تواند در شرطی سازی ذهنی کودک بسیار موثر باشد .
نویسنده : غزاله البهشتی


No comments:

Post a Comment

مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در اثر کرونا

ویروس کرونا آسب های سلامتی ، اجتماعی و روانی زیادی از خود بر جای می گذارد که عدم رسیدگی به آنها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند .