Wednesday, June 19, 2019

مواردی که مشاور پیش از ازدواج به زوجین پیشنهاد می کنند تا قبل از شروع زندگی مشترک حتما به آن توجه نمایند


شروع یک زندگی مشترک مهمترین بخش زندگی زناشویی از نظر مشاور پیش از ازدواج در یک مرکز روانشناسی خوب می باشد. بسیاری از زوج هایی که در زندگی زناشویی خود رضایت و آرامش را تجربه نمی کنند ، افرادی هستند که پیش از ازدواج توجه کافی به شروع رابطه خود نکرده و از همراهی روانشناس پیش از ازدواج بهره نجسته اند. مشاوره پیش از ازدواج به افراد کمک می کنند تا زندگی خود را ارزیابی کرده با اهداف و تمایلات خود آشنا شده و به تصویر مناسبی از زندگی زناشویی دست یابند.
چه اعمالی از نظر روانشناس قبل از ازدواج در مرکز روانشناسی انتخاب نو اشتباه است؟
اولین و مهمترین بخش برای شروع زندگی مشترک از نظر مشاور قبل از ازدواج داشتن شناخت کافی زن و مرد نسبت به یکدیگر می باشد. بسیاری از زوجینی که به مرکز مشاوره ازدواج مراجعه می کنند چنان تحت تاثیر هیجانات هستند که روانشناس قبل ازدواج متوجه می شود این زوجین بدون هیچ گونه سوال درباره ویژگی های یکدیگر تصمیم به ازدواج گرفته اند و هنوز شناخت کافی نسبت به یکدیگر ندارند. فرصت دریافت اطلاعات از کس که می خواهیم زندگی مشترک خود را با او آغاز کنیم در موفقیت یا شکست زندگی مشترک تاثیر بسزایی دارد.
از نمونه دلایلی که باعث می شود زوجین از یکدیگر سوال نکنند
-         عاشق شدن : هیجانات بالای احساسی که بسیاری از افراد آن را عشق نام گذاری می کنند از دلایل مهمی می باشد که فرد در آن حالت تمایلی ندارد نسبت به مسائل جانبی اطلاعات کسب کند زیرا آگاهی ، احساسات کور کورانه فرد را از بین می برد.
-         عدم تمایل به دانستن حقیقت : در مواردی دکتر روانشناس پیش از ازدواج مشاهده می کند افراد تمایلی به دانستن واقعیت های طرف مقابل ندارند زیرا ترس از آن دارند که با افزایش آگاهی ، توانایی ادامه رابطه برایشان سخت باشد و مجبور به ترک ارتباط گردند.
از دیگر مسائلی که از نظر متخصص روانشناس در مرکز مشاور زوجین درباره آن دست به اشتباه می زنند عدم توجه به اختلالات روحی و روانی می باشد . در بسیاری از موارد فرد با توجیه کردن مشکلی که آن را به  وضوح در طرف مقابل می بیند باعث ایجاد شکست بعدی در زندگی مشترک خود می گردند. مثبت بودن از نظر مشاور قبل ازدواج بسیار خوب می باشد اما نادیده گرفتن و منطقی جلوه دادن مسائل امری است که نتیجه ای جز شکست ندارد.
از دیگر اشتباهات شایع در بین زوج هایی که به کلینیک مشاوره انتخاب نو مشاده می شود ، تغییراتی می باشد که زوجین نسبت به رفتار ، ارزش ها و عادت های خود ایجاد می کنند تا تفاهم را بین خود و فردی که قصد شروع زندگی مشترک با او را دارند ، بالا برند . این تفاهم از نظر مشاور پیش از ازدواج خوب تقلبی بوده و باعث می شود تا افراد در دراز مدت به دلیل تمایل به باور های خود نسبت به یکدیگر احساس بدی پیدا کرده و رفته رفته از یکدیگر دور شوند.
نشانه ای پنهان کردن عقاید در زوجین :
-         بروز ندادن عقاید و باور ها
-         انجام اعمالی که فرد در ابتدای آشنایی به آن علاقه نداشته و به دلیل علایق طرف مقابل آن را انجام می دهند.
-         بدون داشتن آمادگی لازم پذیرش رابطه جنسی
در اجتماع امروزه بسیار دیده می شوند افرادی که به دلایل مادی تن به ازدواج می دهند این مسئله در زنان بیشتر از مردان دیده می شود. بسیاری از زنان اغلب به دلیل نداشتم پشتوانه مالی محکم به ویژگی های مادی مردان توجه ویژه ای می کنند و مردی که دارای وضعیت مالی خوبی باشد می تواند به راحتی این افراد را جذب نماید و این در حالی است بهترین مشاور پیش از ازدواج توجه به ویژگی های شخصیتی را بسیار مهمتر از مسائل مادی و باعث تداوم زندگی مشترک می دانند.
علاقه به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک از دیگر دلایل اشتباه برای ازدواج از نظر بهترین روانشناس پیش ازدواج می باشد. در مواردی مشاور خانواده انتخاب نو مشاوره پیش از ازدواج را یک حصار در مقابل تمایلات لحظه ای افراد در نظر می گیرد زیرا افراد با توجه به تمایلات لحظه ای و یا خستگی از مجرد بودن تصمیم به ازدواج می گیرند و باعث تباهی عمر و زندگی خود و فرزندانشان می شوند.
نویسنده : غزاله البهشتی   
تلفن تماس انتخاب نو: 02122593216


No comments:

Post a Comment

مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در اثر کرونا

ویروس کرونا آسب های سلامتی ، اجتماعی و روانی زیادی از خود بر جای می گذارد که عدم رسیدگی به آنها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند .