Saturday, June 8, 2019

نکات مهم برای ازدواج خوب از نظر بهترین مشاور ازدواج در مرکز مشاوره انتخاب نو


بهترین مشاور ازدواج در مرکز مشاوره انتخاب نو همواره با زوج هایی رو به رو می گردد که با امید ساختن یک زندگی مشترک مناسب تصمیم به ازدواج می گیرند. افزایش میزان طلاق در سالهای اخیر باعث وحشت بسیاری از افراد گشته و آنها را وادار نموده تا به دنبال راهی مناسب برای حل این مشکل بیابند.
استفاده از متخصصین روانشناس در این باره تصمیمی هوشمندانه می باشد ، زیرا جدایی چنان آسیب های روانی و اجتماعی به افراد وارد می نماید که اگر زوجین در بهترین وضعیت نیز از یکدیگر جدا شوند باز هم وجود صدمات ناشی از طلاق در آنها و در فرزندانشان دیده می شود.
از بزرگ ترین اشتباهاتی که زوجین از نظر روانشناس ازدواج در مرکز مشاوره انجام می دهند تصمیم به یافتن بهترین فرد برای ازدواج می باشد در حالی که برای داشتن زندگی مشترک خوب نیاز به مناسب ترین فرد دارند. زوجین باید بدانند هیچ گونه مشکلات روحی ، اخلاقی و روانی آنها در طی ازدواج قرار نیست حل گردد و نیاز دارند تا پس از حل مسائل زندگی مشترک تشکیل دهند. مشاور ازدواج بر این باور می باشد که کسانی که به دنبال خوشبختی ازدواج می کنند خیلی زود دچار سرخوردگی می گردند زیرا خوشبختی در زندگی مشترک با همراهی و همدلی زوجین پدید می آید و کسی نمی تواند آن را برای دیگری به ارمغان آورد.
در ایم مطلب سعی بر آن داریم تا نکات مهم برای ازدواج خوب را بین کنیم تا افراد بتوانند با توجه به آن و انتخاب مناسب زندگی خوبی را برای خود رقم زنند:
-         ویژگی های ظاهری : بسیاری از افراد در مراجعه به کلینیک روانشناسی انتخاب نو عنوان  می کنند ویژگی های ظاهری برای آنها اهمیتی ندارد و به زشتی همسر خود نیز بها نمی دهند. دکتر روانشناس ازدواج زیبای را امری نسبی و بسته به سلیقه و کشش افراد می داند اما عدم توجه به کششی که فرد به طرف مقابل خود دارد امری معقول نمی باشد زیرا تجربه نشان داده این مسئله بعد ها برای افراد اهمیت چشمگیری خواهد داشت و وجود کشش و تمایل فیزیکی پس از چند ملاقات امری ضروری است.
-         سلامت جسمی و روانی : صداقت در زندگی مشترک امری ضروری می باشد. از نظر روانشناس ازدواج خوب در بهترین مراکز مشاوره حتی افرادی که گذشته خود را به صورت کامل از زندگی فعلی خود جدا نموده اند نیز باید درباره آن با طرف مقابل صحبت نمایند زیرا فرد مقابل نیز باید تصمیم بگیرد که با آن راحت بود یا نه . وجود بیماری یا اختلالات روانی در گذشته افراد حتی چنانچه از نظر خود فرد امری بی اهمیت باشد در زندگی مشترک و در طی گذر زمان ، خود می تواند ایجاد مشکل نماید.
-         باور های مربوط به ازدواج : تفاوت های دیدگاه در زن و مرد همواره از مسائلی می باشد که روانشناس خانواده در مرکز مشاوره انتخاب نو مضرات آن را مشاهده می کند . باور ها و توقعات متفاوت در زوجین باعث خواهد شد زندگی مشترک رو به گسستگی رفته و آنها را نسبت به یکدیگر سرد نماید . این باور ها در افراد  نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز با اهمیت می باشد و نیاز به برسی دقیق یک دکتر مشاور ازدواج دارد.
امروزه در بسیاری از مراکز مشاوره تهران ، بهترین مشاور ازدواج به برسی زوجین از طریق برگزاری تست های روانشناسی ازدواج مبادرت می ورزد. این تست های روانشناسی که معمولا تست های شخصیت شناسی هستند میزان شباهت و تفاوت بین زوجین و وجود اختلالات روانی در آنها را مشخص می نماید. بهترین مشاوران و روانشناسان ازدواج به تمامی افرادی که تمایل به شروع زندگی مشترک با یکدیگر دارند پیشنهاد می کند تا با برسی دقیق در یک مرکز مشاوره معتبر این تست ها را تهیه کرده و با آگاهی به استقبال زندگی مشترک خود روند.
نویسنده : غزاله البهشتی
تلفن : 22607317    

No comments:

Post a Comment

مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در اثر کرونا

ویروس کرونا آسب های سلامتی ، اجتماعی و روانی زیادی از خود بر جای می گذارد که عدم رسیدگی به آنها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند .