Thursday, May 30, 2019

روانشناس خوب برای غلبه و درمان افسردگی چه راه هایی را در مرکز مشاوره پیشنهاد می کند؟


یکی از شایع ترین اختلالات روانی از نظر روانشناس خوب در مرکز مشاوره افسردگی می باشد. افسردگی همچون دیگر بیماری های جسمی نیاز به توجه و رسیدگی به موقع دارد. افسردگی روان افراد را مورد هدف قرار می دهد و علائم آن از نظر مشاور معمولا بیش از دو هفته ادامه دار می باشد. روانشناس غم و اندوه را یکی از بارز ترین نشانه های افسردگی می باشد اما از نظر
بهترین روانشناس در کلینیک های روانشناسی ممکن است نشانه افسردگی در فرد به جای غم و اندوه ، عدم تمرکز ، گیجی و اضطراب باشد و فردی در اثر مشکلات عاطفی و موقعیت های ناراحت کننده در زندگی خود دچار اندوه شده باشد.
نشانه های افسردگی از نظر روانشناس خوب در کلینیک روانشناسی انتخاب نو
-         همانگونه که گفته شد از شایع ترین نشانه های افسردگی خلق تنگ و غم و اندوه می باشد. این افراد با پایین ترین میزان محرک گریه می کنند خواه این محرک مثبت باشد و خواه منفی.
-          دکتر روانشناس بی میلی برای شرکت کردن در فعالیت های اجتماعی و سرگرمی های شادی بخش را یکی دیگر از نشانه های وجود افسردگی می داند . کاهش میل جنسی یکی از اولین نشانه های افسردگی می باشد که زوجین در مراجعه به مشاور ازدواج در کلینیک روانشناسی انتخاب نو با آن رو به رو می شوند.
-         خستگی مداوم و بی حالی در افراد افسرده بسیار زیاد دیده می شود . دکتر مشاور معتقد است، این افراد حتی در زمانی که فعالیت خاص بدنی از خود نشان نداده اند نیز احساس کسالت و بی حالی می کنند به شکلی که اولین ساعات روز برای این افراد بدترین ساعات به دلیل کسالت محسوب می شود.
-         کاهش قدرت تمرکز و یادگیری در افرادی که دچار افسردگی هستند از نظر بهترین مشاور روانشناس امری طبیعی است. این افراد غالبا به دلیل نشخوار ذهنی که دارند نمی توانند بر موضوعی خاص تمرکز کنند و از حل مسائل ساده عاجز اند .
-         بی قراری ، اختلالاتی در خواب و اشتها از دیگر نشانه های افسردگی می باشد که متخصص روانشناس در بهترین مراکز مشاوره به آن توجه دارند. این افراد معمولا خواب منقطع را بسیار تجربه می کنند و به همین دلیل ممکن است بیشترین زمان آنها صرف خوابیدن شود.
درمان افسردگی
درمان افسردگی معمولا در درجات مختلف متفاوت است اما عمدتا بهترین مشاور برای درمان از سه راه زیر استفاده می نماد:
-         روان درمانی : در روان درمانی متخصص مشاور بر احساسات فرد توجه ویژه می نماید و با دریافت شناخت بهتر از عواطف و خلق فرد سرد می نماید مسیر فرد را تغییر داده و اهداف مثبت و موثر برای درمان را جایگزین نماید. روانشناس مشاوره در جلسات درمان افکار و سر منشاء مشکلات فرد را دریافته و با تمرینات مناسب بر روی آنها تاثیر می گذارد.  
-         دارو درمانی : تجویز دارو های روان باید حتما زیر نظر دکتر روانپزشک انجام گیرد . روانپزشک خوب با در نظر گرفتن شرایط فرد و برسی حالات مختلف روحی و روانی فرد در کلینیک روانشناسی خوب به تجویز دارو های ضد افسردگی و آرام بخش می پردازد.

نویسنده : غزاله البهشتی

No comments:

Post a Comment

مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در اثر کرونا

ویروس کرونا آسب های سلامتی ، اجتماعی و روانی زیادی از خود بر جای می گذارد که عدم رسیدگی به آنها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند .