Monday, May 20, 2019

روانشناس کودک در مرکز مشاوره چه چیز هایی درباره روش صحیح تربیت کودک آموزش می دهد؟



دغدغه بسیاری از والدین امروزه یافتن روش صحیح تربیت کودک و آموزش آن توسط روانشناس کودک در مرکز مشاوره می باشد.
مشاور کودک در مرکز روانشناسی انتخاب نو به خانواده هایی که خواهان رشد سالم روانی کودک هستند پیشنهاد می نماید تا خانواده را تبدیل به محیطی امن و صمیمی نمایند و به کودک در جهت کسب مهارتهای اجتماعی و ارتباط با دیگران یاری رسانند . از نظر بهترین مشاور کودک در مرکز مشاوره والدین توانایی رشد حس مسئولیت پذیری در کودک و کمک به ایجاد مسلط شدن بر وظایف را در کودک دارند و والدینی که در این امر موفق هستند ، کودکانی شاد و سازگار تربیت می کنند.
مشاور کودک مهار کردن کودکان پرخاشگر و حرف نشنو را برای والدین دشوار می دانند . معمولا این کودکان اغلب مهارت های اجتماعی برای بر قراری ارتباط با همسالان و دوستان خود را ندارند و در رفتار با والدین بسیار بی ادبانه رفتار می کنند . این کودکان مهارت های اولیه را به شکل صحیح نیاموخته و نیاز به یاری مشاور کودک خوب در یک کلینیک روانشناسی کودک دارند. متخصص روانشناس کودک به والدین شیوه های ارتباط مناسب با کودک را یاد می دهند و در جلسه مشاوره خواهان همکاری والدین می باشند.
دکتر روانشناس کودک به والدین در مرحله اول پیشنهاد می کند تا برای تشویق رفتار مطلوب در کودک به گذراندن وقت با کودک بپردازند. همراهی کودک تنها به معنی رفع احتیاجات نمی باشد و والدین باید زمانی مفید را به کودک اختصاص داده و به صحبت با کودک بپردازند. بهترین روانشناس کودک در مرکزمشاوره معتقد می باشد که کودک نیاز دارد تا احساس صمیمیت و رابطه ای دوستانه با والدین خود داشته باشد. صرف زمان با کودک و همراهی در انجام فعالیت هایی که کودک دوست دارد انجام دهد به درک بهتر والدین از کودک نیز کمک خواهد کرد.
نشان دادن بازخورد مناسب توسط والدین به کودک یکی دیگر از موضوعاتی می باشد که بسیار مورد توجه روانشناس کودک خوب می باشد . کودک باید بداند والدین متوجه عملکرد خوب او شده اند و ارزش کار او را درک می کنند. توجه مثبت به کودک به شکل های گوناگونی همچون تشویق کلامی یا در آغوش گرفتن می تواند باشد و والدین با انجام این کار می توانند باعث شوند تا کودک آنچه را باید بیاموزد سریع تر یاد گرفته و بهتر عمل کند . بهترین روانشناس به والدین پیشنهاد می کند تا در اولین باری که رفتار خوبی از کودک سر زد بلافاصله والدین واکنش نشان داده و دائما از او تعریف کنند.
توجه به کودک در موقعیت های مختلف مثل : بازی هایی که کودک انجام می دهد ، اظهاره نظر کردن درباره اسباب بازی های کودک ، همبازی شدن با کودک و کمک کردن به او در استفاده از اسباب بازی های سخت ، همگی از باعث پرورش و رشد سریع تر رفتار های مناسب در کودک می شود . توجه به این نکات می تواند از اساسی ترین راه هایی باشد که دکتر روانشناس کودک خوب در کلینیک روانشناسی انتخاب نو به والدین آموزش دهد.
نویسنده : غزاله البهشتی
تلفن تماس کلینیک روانشناسی انتخاب نو: 02122593216


No comments:

Post a Comment

مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در اثر کرونا

ویروس کرونا آسب های سلامتی ، اجتماعی و روانی زیادی از خود بر جای می گذارد که عدم رسیدگی به آنها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند .