Thursday, May 16, 2019

مشاور بالینی در کلینیک های روانشناسی از چه شیوه های درمانی استفاده می کنند؟


درمان اختلالات روحی از واجبات می باشد زیرا بسیاری از اختلالات روانی و روحی پس از مدتی به شکل مشکلات جسمی نیز خود را نشان می دهند . مشاور بالینی در کلینیک های روانشناسی بنا بر شرایط مراجع و شیوه مناسب و امکان پذیر برای مراجع از شیوه های درمانی مختلفی استفاده می کنند. مرکز مشاوره انتخاب نو از بهترین مراکز مشاوره تهران می باشد که از بهترین مشاوران و روانشناسان برای مشاوره بالینی بهره جسته است.
این مرکز مشاوره با مدیریت آقای دکتر تابع جماعت و خانم دکتر باقری از سال 1395 تلاش کرده اند تا با ارائه بهترین خدمات روانشناسی در سطح تهران این مرکز مشاوره را محلی امن و راه گشا برای مراجعین خود کنند.
روانشناس بالینی می تواند با استفاده از شیوه درمانی مناسب به افراد کمک کنند تا زندگی خود را به شکل صحیح بازسازی نمایند. نیاز به کمک دکتر روانشناس بالینی و حتی مشاوره خانواده به آن معنی نمی باشد که فرد دچار مشکل و یا اختلال روانی حاد است، بلکه مشاوره گرفتن از یک متخصص روانشناس از حاد شدن مشکلات و بسط داده شدن آن در بخش های دیگر زندگی افراد جلوگیری می کند.
در این مطلب نمونه هایی از شیوه های درمان روانشناسی که مشاور بالینی در کلینیک روانشناسی بالینی انتخاب نو از آن استفاده می کنند را توضیح می دهیم:
-         مشاوره خانواده و خانواده درمانی : در این شیوه درمانی تمرکز دکتر روانشناس بر روی سیستم خانوادگی می باشد. اعضاء خانواده در یک یا چند مشکل با یکدیگر سهیم هستند و برای درمان نیز بهترین مشاور بالینی نیاز به توجه برای تمامی اعضاء را احساس می نماید. در مشاوره بالینی خوب ، دکتر روانشناس بالینی از ایجاد احساس گناه در افراد جلوگیری می نمایند و به آنها کمک می کنند تا افراد با پذیرفتن مسئولیت خود و برنامه مثبت برای حل مشکل ، فشاره وارده بر خانواده را کاهش دهد.
-         درمان فردی : در درمان فردی متخصص روانشناس بالینی به افراد کمک می کند تا با احساسات و اهداف خود بیشتر آشنا شوند . دکتر مشاور بالینی در کلینیک روانشناسی خوب مسیر شخصیت شناسی مناسب را به فردی که برای درمان مراجعه نموده است آموزش می دهد و تمریناتی برای مراجع خود در نظر می گیرد که طی زمان تاثیرات آن برای فرد مشخص می شود. باید توجه داشت مشاوره فردی در مرکزمشاوره نیاز به پی گیری و همکاری فرد می باشد و همانگونه که مشکل فرد به یک باره به وجود نیامده به یکباره نیز از بین نخواهد رفت.
-         درمان گروهی : در درمان گروهی افرادی شرکت می نمایند که سطح مشکلات آنها در جلسات فردی به نقطه آرام تری رسیده باشد. افرادی که مشکلات مشابه دارند در جلسات گروه درمانی در کنار یکدیگر قرار گرفته و تجربیات و آموزه های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند . متخصص روانشناس بالینی به عنوان رهبر این گروه آن را مدیریت نموده و مسیر حرکتی افراد را به سمت مثبت تغییر خواهد داد.
نویسنده : غزاله البهشتی        

تلفن : 22593216
22607317

No comments:

Post a Comment

مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در اثر کرونا

ویروس کرونا آسب های سلامتی ، اجتماعی و روانی زیادی از خود بر جای می گذارد که عدم رسیدگی به آنها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند .