Wednesday, May 15, 2019

مشاوره پیش از ازدواج و لزوم استفاده از آن در مرکز مشاوره خوب


ازدواج یکی از اصلی ترین بخش های زندگی را تشکیل می دهد که برای برسی آن بهتر است از یک مشاور پیش از ازدواج خوب در مرکز مشاوره حرفه ای استفاده شود . بسیاری از کسانی که
برای مشاوره خانواده به مرکز مشاوره انتخاب نو مراجعه می کنند کسانی هستند که در زمان مناسب به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه ننموده اند و از بروز بحران ها جلوگیری ننموده اند . بهترین روانشناس پیش از ازدواج مراجعه به موقع را بسیار ضروری می دانند اما این به آن معنا نیست که مراجعه پس از ایجاد مشکلات بی تاثیر است . اما نیاز به توجه ، زمان و صرف انرژی بیشتری برای زوجین خواهد داشت.
روانشناس پیش از ازدواج بنا بر مصاحبه در جلسه اول میزان نیاز زوجین برای مشاوره ازدواج را مشخص می نماید . گاهی یک جلسه مشاوره برای بیان خواسته ها و تشخیص روانشناس کافی می باشد و در مواردی نیز نیاز به جلسات بیشتری می باشد زیرا روانشناس پیش از ازدواج خوب تنها به برسی زوجین نمی پردازد بلکه بهترین راه های حفظ زندگی مشترک و حل مشکلات زناشویی را نیز به زوجین آموزش می دهد . اولین و مهمترین بخش در تشکیل زندگی زناشویی شناخت خود می باشد . مشاور قبل ازازدواج در کلینیک روانشناسی انتخاب نو از زوجین می خواهد تا تمریناتی را انجام دهند تا به نتیجه بهتری دست پیدا کنند.
درکی که هر یک از زوجین درباره زندگی مشترک دارند متفاوت است . مشاور قبل ازدواج تلاش می کند تا دیدگاه هر فرد را دریافته و با مطابقت دادن با فرد مقابل متوجه شود که چه میزان با یکدیگر مشابهت دارند. در این راستا انجام تست های روانشناسی نیز بسیار کارآمد می باشد. کلینیک روانشناسی انتخاب نو برای کسانی که به خاطر مشاوره قبل ازدواج مراجعه می کنند پکیج ازدواج در نظر می گیرند . این پکیج شامل تست های روانشناسی ازدواج و تست های شخصیت شناسی می باشد دکتر روانشناس با کمک تفسیر این تست های روانشناسی می تواند میزان تفاوت ها و اختلالات شخصیتی و مواردی که افراد معمولا در شرایط عادی از خود بروز نمی دهند را دریابند.
همکاری با دکتر روانشناس پیش از ازدواج در بهترین مراکز مشاوره می تواند نوید زندگی ای بهتر را برای مراجعان آن به همراه داشته باشد. بهترین روانشناس پیش از ازدواج در کنار توجه به ویژگی هایی شخصیتی ، آمادگی افراد برای شروع زندگی مشترک ، رشد و بلوغ فکری و اجتماعی افراد به شرایط خانواده های آنها نیز توجه بسیار می نماید. خانواده ها نقشی پر رنگ در آرمش و یا ایجاد بحران در زندگی مشترک زوجین ایفا می نمایند .
گاهی نیاز می باشد تا خانواده زوجین نیز در طی جلسه ای در مرکزمشاوره به صورت مشاوره گروهی حضور داشته باشن و متخصص روانشناس پیش از ازدواج نه تنها از نظرات آنها آگاه شود بلکه به خانواده ها پیشنهاداتی در رابطه با زوجین ارائه دهد.
نویسنده : غزاله البهشتی
تلفن تماس پذیرش مرکز مشاوره روانشناسی انتخاب نو: 02122593216

No comments:

Post a Comment

مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در اثر کرونا

ویروس کرونا آسب های سلامتی ، اجتماعی و روانی زیادی از خود بر جای می گذارد که عدم رسیدگی به آنها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند .