Tuesday, July 23, 2019

دلایل روانی خود ارضائی در مردان از نظر روانشناس سکس تراپی در کلینیک مشاوره

از نظر روانشناس سکس تراپی در کلینیک مشاوره خود ارضائی در مردان و نوجوانان پسر بسیار بیش از دختران و زنان است. در واقع به دلیل تفاوت های جسمانی و هورمونی در مردان می باشد که آنها بیشتر از زنان به خود ارضائی می پردازند. در برخی موارد مشاور سکس تراپی مشاهده می کنند افرادی که دچار اختلال شخصیتی هستند به خودارضائی بیش از رابطه جنسی با همسر خود تمایل نشان می دهند و این عامل
مشکلات بسیار زیادی برای زوجین می باشد. خود ارضائی گاهی در بین کودکان نیز دیده می شود که نیاز به برسی دقیق توسط مشاور روانشناس دارد.
دلایل خود ارضائی در مردان
1-    اعتیاد به خود ارضائی:
برخی از مردانی که به مرکز مشاوره خانواده انتخاب نو برای رفع مشکل خود ارضائی مراجعه می کنند عنوان می دارند که این مسئله را از دوران نوجوانی داشت اند و حتی گاهی برخی از افراد برای درمان آن دست به ازدواج زده اند ، که البته این راه اشتباه ترین حرکت ممکن برای درمان اعتیاد به خود ارضائی می باشد.
2-    کمال گرایی منفی :
بهترین مشاور سکس تراپی بر این اعتقاد است که بسیاری از افراد ، به دلیل استفاده بیش از اندازه از برنامه های جنسی یا تصاویر جنسی غیر عادی دیگر از روابط عادی با همسر خود لذت نمی برند و برای رفع میل جنسی خود بیشتر تمایل به خودارضائی با برنامه های مطلوب خود پیدا می کنند.
3-    عدم رضایت زناشویی :
مردانی که رابطه با همسر خود را رضایت بخش نمی دانند و در آن دچار کمبود صمیمیت و عاطفی هستند در کنار همسر خود احساس آرامش نمی کنند . این افراد در مرکز روانشناسی عنوان می دارند که ترجیح می دهند به جای رابطه ناقص جنسی دست به خود ارضائی بزنند.
4-    زود انزالی :
از نظر بهترین روانشناس سکس تراپی ، مردانی که دچار زود انزالی یا اختلالات جنسی از این قبیل هستند ، به دلیل عدم توانایی در برقراری رابطه جنسی بیشتر تمایل به خودارضائی پیدا می کنند تا در فشار رابطه جنسی قرار نگیرند.
خود ارضائی در مردان ایجاد حس شکست در زندگی زناشویی ایجاد می کند . وقتی مردی احساس می کند در روابط جنسی موفق نیست در خانواده دچار مشکلات فراوانی همچون پرخاشگری ، بی اعتنایی و قهر می شوند. مشاورخانواده انتخاب نو مشاوره سکس تراپی را برای این افراد ضروری می داند زیرا احتمال بر هم خوردن زندگی زناشویی این افراد بسیار بالا می باشد.
همسر غیر جنسی چیست و چه تاثیری در تمایل مردان به خود ارضائی دارد؟
-         زنانی که به دلایل عدم آگاهی یا افسردگی به بدن خود رسیدگی نمی کنند و ظاهر آراسته و خوشبویی را فراموش کرده اند.
-         زنانی که تمایل به رابطه جنسی ندارند
-         زنانی که در رابطه جنسی بسیار ایراد گیر هستند و رابطه آنها دردناک است.
مردانی که دارای همسر غیر جنسی هستند تمایل بیشتری برای داشتن خود ارضائی از خود نشان می دهند. مشاور خیانت انتخاب نو یکی از دلایل خیانت زوجین را نیز داشتن همسر غیر جنسی می دانند.  
عوارض خود ارضائی در مردان
-         ضعف قوای جسمی
روانشناس سکس تراپی خوب ضعف قوای جسمانی را در اثر خود ارضائی یک اثر جانبی می داند که در اثر استمرار به یک عارضه دائمی تبدیل می گردد.
-         ضعف اعصاب
پرخاشگری و بد اخلاقی یکی دیگر از عوارض خود ارضائی در مردان است . مشاور روانشناس سکس تراپی تحریک پذیری مردانی که خود ارضائی دارند را بسیار بالاتر از افراد عادی ارزیابی می کند.
-         ضعف کلی روحی و جسمی
عدم تمرکز ، بی حوصلگی و سر درد های میگرنی از دیگر عوارضی می باشد که افرادی که خود ارضائی دارند دچار آن هستند. این افراد در صورت عدم قطع این اعتیاد خود دچار پوکی استخوان به دلیل از دست دادن کلسیم بدن نیز می شوند.
نویسنده : غزاله البهشتی

No comments:

Post a Comment

مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در اثر کرونا

ویروس کرونا آسب های سلامتی ، اجتماعی و روانی زیادی از خود بر جای می گذارد که عدم رسیدگی به آنها می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند .